Alla inlägg under juli 2012

Av Jauqline - 13 juli 2012 10:42

Vaknade upp och mådde inte bra idag, kände mig nere och svag så jag började morgonen med ett varmt bad.

Efter det så lagade jag frukost till mig.. Egg & Bacon :D love it. 




 





..egg & bacon


 





Av Jauqline - 8 juli 2012 19:57


PAPER LOVIN'

 

  




Av Jauqline - 8 juli 2012 17:16

Jag har letat efter tröjor i min smak hur länge som helst nu men jag hittar inte någon tröja någonstans.

Idag när jag var uttråkad kom jag på tanken att klippa i mina gamla t-shirts som endå bara ligger

och skräpar i garderoben. Har redan klippt i 3 st nu och vaf*n kom jag inte på detta tidigare

för? Sjukt snyggt på sommaren & dom sitter mycket snyggare än t-shirts.

Såååååååå min stil, looove it. Och vad betalade jag? 0 kr ;)



Du behöver:

- MARKERINGSPENNA

- LINJAL

- SAX






 



 



 

Av Jauqline - 7 juli 2012 16:01



INDOOR POOL

i love it

 

 

  



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 




Av Jauqline - 6 juli 2012 21:27

För en bra make-up så behövs bra sminkborstar, köpte nyss detta "paketet" som kommer hem till mig inom 2

veckor, Fresh och snyggt! Det är äkta fårhår och man gör rent borstarna med shampoo efter

användning så att det inte samlas bakterier som man sedan får in i huden.





 

Av Jauqline - 6 juli 2012 17:22

Jag gör alltid hemmagjort vax, dels så sparar man j*vligt mycket pengar på att slippa köpa rakhyvlar + lödder 1 gång i månaden och dessutom så är detta resultatet 3 gånger så långvarit som om man rakar sig.

Det negativa är väll att det gör ont haha..



För att göra sjävla vaxet behöver man:


CITRONSYRA

SOCKER

VATTEN




Såhär ser vaxet ut när man blandat ihop ingredienserna, innan det börjat koka. 

 



Såhär ser vaxet ut när det är färdigkokat, och klart att hällas upp.

 



Jag häller upp vaxet i en burk, tex där man haft hårinpackning tidigare.

 



KLART! Bara till att micra burken med vaxet i vid användning.

 


Sen vill jag även berätta att man som waxstripes kan använda ett lakan. Ta ett gammalt lakan ni inte använder längre, tvätta det. Klipp sönder små remsor som ni sedan sätter över vaxet, låter det stelna och

sedan drar bort. Sen är det bara att lägga bitarna i en skål med vatten så vaxet löses

upp. Efter vaxet är borta från bitarna så tvättar ni dom och hänger på tork.

KLARA FÖR ANVÄNDNING IGEN!




Av Jauqline - 6 juli 2012 17:18



TACO TACO TACO



  





Av Jauqline - 5 juli 2012 13:14

  Heey, jag har inte orkat blogga.. inte ens lite. Eftersom jag inte ens gjort särskilt mycket som varit värt att skriva om.. Har iaf köpt lite nytt som ni kan få se, rekommenderar speciellt en produkt. En concealer från Elizabeth Arden, bästa sminkprodukten jag haft =) Kostade 260 :- för en liten burk stor som en 5krona, men så värt det!





Linne från H&M 99:-



 

Ögonskugga från H&M ca 70-80 :-



   

Concealer från Elizabeth Arden 260 :-








Ovido - Quiz & Flashcards