Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

CSIRKEPÖRKÖLT & NOKEDLI

Av Jauqline - 5 augusti 2012 21:05

Lagade en ungersk kycklinggryta i förrigår som jag glömde lägga upp här! Jag brukar laga den, fast i

ursprungsgrytan så är det griskött istället för kyckling! - men man kan ha vilket som, lika gott!

Jag älskar ju att laga mat, speciellt ungersk eftersom jag kommer därifrån. Det är min mamma

och min morfar som har lärt mig att laga de flesta recepten, annars är jag självlärd.

Har användt en HEL kyckling i grytan eftersom det givetvis blir mer smak då.


csirkepörkölt & nokedli


 



 



 


nagyon finom volt / det var mycket gott



 
 
ADARAS.se

ADARAS.se

6 augusti 2012 01:37

Ny tävling, vore kul om du vill vara med! :D
http://adaras.se/2012/august/tavling-vinn-armbandet-ella-sugar-fran-sophie-lowes.html#comment

http://adaras.se

 
Sandra

Sandra

6 augusti 2012 22:18

Är det svårt att göra nokedli? Jag har aldrig gjort det själv men det är mest för att jag inte har en sån där grej man degar degen på eller vad man nu säger.

http://djurtokigasandra.blogg.se

Jauqline

6 augusti 2012 22:26

Hej! Kul med en matfråga!
Nää så svårt är det inte, men man måste ju ha redskapen till det såklart.. Finns att köpa på ungerskmat.se ifall du skulle vilja ha en! :) Till nokedli använder man ägg, mjöl, vatten & salt bara.. Går även att göra utan ägg.

 
Ingen bild

Daniel

2 juni 2013 19:05

Hej Jauqline, trevlig sajt, har sökt men inte hittat detta redskap på sajten ungersk mat, vad heter det? Mandolin?

Jauqline

23 juni 2013 19:28

Hej!det är ganska svårt att få denna gryta bra eftersom man behöver ingredienser från ungern :) Går inte att tillaga med svenska ingredienser tyvärr

 
Ingen bild

Daniel

2 juni 2013 20:21

Har du receptet på grytan? Har haft det men tappat bort det:( ser gott ut!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jauqline - 4 januari 2013 15:48


Hejsan, Längesen jag bloggade.. som sagt så har jag inget att skriva om direkt.. Jag kanske får tillbaka inspirationen någon gång hoppas jag. Tänkte köpa en systemkamera nu snart och ta upp mitt fotointresse igen.. kisses   ...

Av Jauqline - 14 september 2012 08:45


Äntligen är det fredag!!, Innan när jag var arbetslös så glömde jag bort hur skönt det känns när det är fredag haha. Jag jobbar som sagt mån-fre fortfarande, vet inte hur det kommer att se ut längre fram. Ska ju inte klaga egentligen :)   18 ...

Av Jauqline - 2 september 2012 13:00


haha hej, alltså ja.. vad ska jag säga? Har verkligen 0 inspo till att blogga nu.. Är mitt uppe i ett flyttkaos och jag jobbar mån-fre. Jag kommer bli bättre på att uppdatera o skriva av mig när vi flyttat in till Lund, dvs om 29 dagar.     ...

Av Jauqline - 12 augusti 2012 18:04


FRESH 2 DEATH      

Av Jauqline - 8 augusti 2012 18:15

Laddade ner skitbra träningsappar till mobilen igår, är verkligen spänd på att få prova dom och se om det blir något resultat! Ska köra i en månad nu och se hur det blir! Om ni också vill ladda ner dom så gör ni det på google play, eller vad ni n...

Ovido - Quiz & Flashcards